Oturduğu yerden ekmek yemekten, kendi fırınında ekmek yapmaya kadar gitmeyi düşünen bir delinin aklından geçirdikleri

Pazartesi, Kasım 08, 2010

Sarışının tadı!!!

Sevgili arkadaşlarımın da 'tatlı' hatırlatmasıyla, bir süredir yazmadığımı fark ettim. Cuma günü bir tarif yapmama rağmen nedendir bilmiyorum, yazmamışım. Aslında biliyorum, miskinlik, hafta sonu mahmurluğu ve çatlak ayağın getirdiği hasta şımarıklığı. Biraz şımardım evet, yatağımda kendi krallığımı kurdum. Ne yapalım bugünlük bizimki de böyle bir hayat.

Bütün hafta içim dışım çikolata oldu, brownie de brownie. Son browniemi de Merve ve eşinin doğum günü için hazırlayarak jübilemi yapmış oldum.(Mascarponeli'yi yaptım ve EVET herkes bayıldı) Sıra geldi blondie'ye, yani sarışın brownie. Gün ortasında Esen'le yapılan şarap/peynir kaçamağından sonra, gayet zahmetsiz ve basit, ama bir o kadar lezzetli blondie tarifi hayatımın aşkı Paula Deen'in kitabından. Bu kadın...kelimeler yetmiyor ona sevgimi anlatmaya!

Vaktiniz olursa bir iki videosunu izleyin, insanın en kötü gününü bile şenlendirecek bir kahkahası, yemek aşkı ve karakteri var. Bir de babaanneme benziyor hafif, o yüzden de ayrı seviyorum. Sadece 'oil' deyişini duymak bile beni güldürmeye yetiyor. Neyse yeter bu kadar laga luga, buyrun blondie'ye.

White Chocolate-Chip Blondie -Beyaz Çikolata Parçacıklı Blondie   180 derece fırın

1 cup- 227 gr tereyağı ben 80 gr kullandım

4 oz-113 gr beyaz çikolata 2 paket milka+1 paket de çikolata parçaları için

3/4 cups-160 gr esmer şeker 100 gr


3/4 cups-160 gr toz şeker 100 gr

3 yumurta- oda sıcaklığında

1-1/2 cups- -190 gr un

1 ÇaK vanilya esansı birkaç damla vanilya, birkaç damla da badem esansı kullandım süper oldu

113 gr fındık blondiemi tadınca aklıma gelen ilk şey, 'tüh keşke daha çok fındık koysaydım'dı.o yüzdeeen 150 gr!

125 gr mascarpone

Önçe 2 paket çikolatayı bıçakla miniminnacık olana kadar parçaladım.

Sonra tereyağını eritip çikolataların üzerine döküp karıştırdım. Beyaz çikolata daha zor eriyor, ilgimi çekti. Neyse.

Bu muhteşem karışıma, toz ve esmer şekeri de elekten eleyerek ekledim.

Şimdi sıra yumurtalarda, niye bilmiyorum tarifte birer birer ekleyin demiş, ben de öyle yaptım. Bir yumurtayı iyice yedirip sonra öbürünü ekledim. 

Elekten unu da yavaş yavaş ekleyip, karıştırdım.

Fındıkları ve kalan 1 paket çikolatayı bıçakla küçük küçük kestim, onları da karışıma ekledim. 

Daha doğrusu Esen ekledi, çünkü köşede sıkıldı.Sonra der 'ben karıştırdım sen anlatmışsın', riske girmeyelim. Bu arada unutmadan, dolapta ekstra mascarpone kalmıştı, brownie o kadar güzel olmuştu ki, neden olmasın diyerek kalan mascarpone'yi de karışıma ekledim.



Esen'in tat testini de geçen blondie'miz, folyoya sarılı borcama döküldü, artık fırına hazır. Gözüme biraz renksiz gözüktü, bulduğum renkli pasta süslerini de üzerine boca ettim, artık tamam.

Tarif 15 dakika diyordu fakat ben riske girmedim ve 35 dakika pişirdim ve süper oldu! Orijinal tarifte muffin olarak verilmişti tarif, herhalde o zaman daha hızlı pişer, aklınızda bulunsun.



Kendimi affettirme amaçlı bu akşam için bir tarif yapacağım, akşama görüşürüz.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder